Ün grand amur për sua tèra e për sue rèis sarde e piemontesi

Massimo ZacchedduConferito il titolo di Cavajer èd le Tradissiun dèl Piemunt 2014 a Massimo Zaccheddu – Sardo di seconda generazione, nato a Santhià, “Rappresentante di Base” del Circolo Culturale Sardo Su Nuraghe di Biella

Domenica 12 ottobre 2014, a Vercelli, nell’aula magna del seminario la “Cumünitá Neuva Piemuntèisa ëd Vërsèj” ha conferimento il titolo di “Cavajer èd le Tradissiun dèl Piemunt 2014” a Massimo Zaccheddu, sardo di seconda generazione, originario di Villacidro (Cagliari), nato a Santhià, motivando la nomina per il suo operato nella musica tradizionale, sia sarda che piemontese, facendo presente che, “ha imparato e continuato a tramandare il valore delle tradizioni delle due terre”, in particolare “partessipa ativament al Carvé e a fa part dël Coru dirigì dal cavajer Berri, e dij grup “Faseu Grass” e “Pifferi e Tamburi”, partecipa attivamente al Carnevale e fa parte del Coro diretto dal cavalier Berri, e del gruppo dei pifferi e tamburi della città in cui è nato e vive.

Salvatorica Oppes

Nomina Cavajer Massimo Zaccheddu da Santhià

Ün grand amur për sua tèra e për sue rèis che, cuma a l’è solit ripete, a sun ün valur an pì për qualsissia përsun-a: a l’è ansi ch’as peul riassüme ‘l pensé ‘d Massimo, ch’as definiss ün “liber pensadur dla parola”.
Massimo, a l’è nassì a Santhià ‘nt na famija originaria dla Sardegna, e precisament ëd Villacidro e, fin-a da masnà a l’ha cumensà a mustré na passion fora ‘d misura për tüt lon ch’a riguarda la tèra ‘d Sardegna, cun tüt ch’as senta, ‘nt l’istess temp, prufundament an-namurà ‘dcò dla tèra vërsleisa ch’a l’ha daje aculiensa. Për son la sua euvra ‘d cantautur a s’esprim travers dui filon prinsipaj: cul pì adressà a rende umagi ai caplavur dla tèra sarda e dij so antèrpret, e cul adressà a rende umagi a la tèra ch’a l’ha “adutalu”. Na cariera, cula ‘d Massimo, ch’a l’ha vistlu ‘dcò tra ij finalista, ‘nt ël 2001, dël Premi Müsical Faber, an memoria dël grand cantautur genuveis, e ch’a l’ha vist ëdcò ün-a dle sue cumpusissiun, “Storie”, esse duvrà ‘me la sigla ‘d na trasmission ëd Radio Uno Rai. A venta peui nen dësmentiè cula ch’a l’è ün-a dle pì bele e espressive sue cumpusission, la nina-nana “Ninniu”, ‘n lenga campidanéisa, e ‘dcò le sue euvre dedicà a la tèra dël ris ‘me “Sant’Ignazio da Santhià” e “Viva la Pro-Vercelli” mach për mensiunéne chèicün-a.
An fin a venta ricurdé che, ansema a so travaj ‘nt la Sorin-Biomedica e a so impegn ant ël camp müsical, Massimo a dedica tant dël so temp a lon ch’a jë stà pì a cheur, dë dlà ‘d sua famija, l’è a dì Santhià, sua gent e so Carvé: chiel, an efet, a partessipa ativament al Carvé e a fa part dël Coru dirigì dal cavajer Berri, e dij grup “Faseu Grass” e “Pifferi e Tamburi”.

A nom e për cunt dij dirigent ëd:
“Üniun ëd le Assuciassiun Cultüraj Piemuntèise”
“Scola ‘d Lenga Piemuntèisa dël Piemunt Uriental”
“Academia për jë Stüdi sla Storia, le Tradissiun e la lenga Piemuntèisa”
“Cumpanìa dij Cavajer ëd le Tradissiun”
“Cumünità Neuva Piemuntèisa” e tüte le Assuciassiun culegà
Cumünitá Neuva Piemuntèisa ëd Vërsèj a cunferiss ël Titul Unurifich ëd Cavajer dle Tradissiun a munsü Massimo Zaccheddu për so angagg dimustrà a ten-e viva la Fiama dl’Identità Piemunteisa travers la Cultüra, la Storia, la Lenga e le Tradissiun dla nostra Patria cita.

Vërsèj, Dümìnica 12 d Utuber 2014
Ël Cunsèj Dirigensial ëd Cumünità Neuva Piemuntèisa

Massimo Zaccheddu

Cavaliere Massimo Zaccheddu da Santhià

Un grande amore per la sua terra e le sue radici che, come è solito ripetere, sono un valore in più per qualsiasi persona, così si può riassumere il pensieroi di Massimo, che si definisce “un libero pensatore della parola”.
Massimo è nato a Santhià da una famiglia della Sardegna, precisamente da Villacidro e, fin da bambino, ha incominciato a mostrare una passione fuori misura per tutto quello che riguarda la terra di Sardegna, ma allo stesso tempo prova la stessa passione ed amore per la terra Vercellese che ha accolto la sua famiglia.
Per la sua carriera da cantautore rende omaggio a due filoni principali, il primo sono i capolavori della tradizione sarda e della tradizione piemontese, il secondo e il grande cantautore genovese Fabrizio Deandrè.
Dedicato al premio Faber il concorso a cui partecipa a Sassari nel 2001 con il brano Storie,con lo stesso brano diventa sigla di coda della trasmissione radiofonica demo su Radio Uno Rai.
Tra le sue composizioni “Ninniu, Sant’Ignazio da Santhia” e “Viva la Pro Vercelli”.
Alla fine ricordiamo che lavora alla Sorin-biomedica e da anni partecipa vivamente al Carnevale storico di Santhià con pifferi e tamburi.

Lascia un commento

Il tuo indirizzo email non sarà pubblicato.

Questo sito usa Akismet per ridurre lo spam. Scopri come i tuoi dati vengono elaborati.